Epic Games Store sa exkluzívnych hier nevzdá, zarábali mu totiž najviac

Epic Games Store bude exkluzivity prinášať aj v roku 2020.

Epic zvolil v roku 2019 poriadne agresívnu stratégiu proti Steamu. Manažéri v Epicu si zrejme povedali, že hráči nebudú nakupovať na Steame, ak na ňom nebudú hry. A tak na Epic Games Store začali pribúdať exkluzivity.

Logickým dôsledkom toho celého je fakt, že Epix bude podobnú stratégiu používať aj v roku 2020. A niet sa mu veľmi prečo čudovať. Totižto, third-party hry v ich obchode zarobili 251 miliónov dolárov. To je o 60 percent viac, ako v Epicu predpokladali. Len pre predstavu, celkovo ich obchod zarobil až 680 miliónov dolárov. A ako ste si zrejme domysleli, ten rozdiel zarobil Fortnite.

Generálny manažér pre Epic Games Store, Steve Allsion priznáva, že až 90 percent novo-vydaných hier u nich sú exkluzivity. A vyzerá to tak, že v roku 2020 v nastolenom trende nebudú ani zďaleka poľavovať. Totižto, väčšinu z tých 251 miliónov zarobili práve exkluzivity.

Exkluzivity pomáhajú dobehnúť Steam

Navyše sám Epic priznáva, že nákup exkluzivít im pomohol k tomu, aby sa dokázali na začiatku ako-tak vyrovnať Steamu. Ten totižto v čase otvorenia Epic Games Store (December 2018) ovládal viac ako 90 percent trhu.

Ak si k exkluzivitám prirátate aj rozdávanie bezplatných hier, niet divu, že z Epic Games Store sa stala vážna konkurencia pre Steam. V podstate za rok vyrástol do takých rozmerov, že už sa obáva aj Valve, ktoré za takmer 10 rokov prakticky monopolizovalo trh.

A hoci sa Steam snažil zabrániť odlivu veľkých vydavateľov znížením poplatkov, nepomohlo to. Taký Ubisoft svoje hry už na Steame nevydáva. Bude tak zaujímavé sledovať, ako Valve na čoraz väčšiu konkurenciu v podobe Epicu v roku 2020 zareaguje.