Dying Light 2 v problémoch, vývoj hry je “jeden obrovský bordel”

Dying Light 2 vyzerá byť skvelou hrou. Pravda je však úplne iná...

V rokoch 2018 a 2019 som mal tú možnosť osobne byť za zatvorenými dverami na E3 prezentáciach Dying Light 2. To čo som tam spoločne s Lukášom videl, bola naozaj skvelá hra. Avšak, vyzerá to tak, že atmosféra v Techlande vôbec nie je taká, ako by sa mohlo zdať.

Podľa informácií, ktoré zozbieral od vývojárov zo štúdia poľský web Polskigamedev, je atmosféra a morálka v štúdiu na totálnom dne. Za všetko vraj môže nekompetentné vedenie, ktoré vôbec netuší, akú hru vlastne chce mať. “Celé je to jeden obrovský bordel. Príbeh, hrateľnosť či základné herné mechaniky sa neustále menia. Kvôli tomu, že šéfovia nevedia čo chcú, je morálka na úplnom dne. Zmätok na najvyšších miestach manažmentu je úplne trápny. Šéfovia nevedia, čo táto hra vlastne má byť. Niektoré tímy sa dokonca boja, že nestihnú do vydania opraviť všetky bugy. A to ostáva ešte viac ako rok!”

Aj Dying Light 2 dostáva ray tracing

Na príbehu hry s Techlandom spolupracoval Chris Avellone. Ten pracoval na takých hrách ako Fallout: New VegasPrey či Star Wars Jedi: Fallen Order. Jeho nápady vraj boli skvelé. Perfektne vedel predať hru heslami ako “moderný stredovek” či “voľby a dôsledky”. A aj príbeh mal byť taký. Chcel, aby hra bola empatická, psychologicky rozsiahla a aby nebola jednotvárna. No vyzerá to tak, že toto všetko sa po zásahoch vedenia z hry úplne vytratilo.

“Príbeh nebude dobrý, všetko vyzerá byť príliš nascriptované. Dones toto, prehovor s ním, zabíjaj tu a potom tamto. Všetka hĺbka, ktorú hra mala, vďaka Chrisovej práci, sa z príbehu vytratila,” dodáva jeden z vývojárov.

Ako je na tom Dying Light 2?

Keď sa niekoho v štúdiu spýtate na to, v akom štádiu vývoja je Dying Light 2, odpovede sa budú rôzniť. Do veľkej miery to závisí od toho, v akom tíme dotyčný pracuje. Ak sa spýtate niekoho, kto zodpovedá za umeleckú stránku, povie vám, že hra je v lepšom stave, ako si novinári myslia. Vraj už majú assety skoro hotové. Niektorí z dizajnérov by vám vraj povedal, že pohyb postavy a parkour je hotový.

Avšak, má to jeden háčik. A tým háčikom (respektíve hákom) je Adrian “Pyza” Ciszewski, kreatívny vedúci vývoja. V štúdiu ho za jeho chrbtom prezývajú “Evanjelistom”. Vraj preto, lebo len chodí po štúdiu a každému hovorí o tom, aká by hra mala byť. Práve on, spoločne so šéfom štúdia, Pawełom Marchewkom, mali tak zasahovať do príbehu, že spolupráca s Chrisom Avellonom jednoducho musela skončiť.

Avšak, Pyza vraj môže aj za ďalšie problémy, ktoré v štúdiu sú. Vždy keď spraví nejaké finálne rozhodnutie, tak si ho na poslednú chvíľu rozmyslí a úplne zmení. Kvôli tomu ľudia, ktorí na hre pracujú, nikdy nedotiahnu nič dokonca. Mnohých to vytáča a cítia sa byť preto úplne vyhorení. Z projektu vraj malo odísť už viac ako 50 ľudí.

Kedy hra vyjde?

Kedy sa dočkáme vydania Dying Light 2 vraj dnes nikto nevie. Jeden z vývojárov hovorí, že šéfovia chcú hru vydať ku koncu roka (vtedy vychádza najviac hier). Ďalší zas tvrdí, že ostáva tak rok do vydania. Tretí zdroj sa zas vyjadril v takom duchu, že pochybuje, že hra vyjde tento rok.

Tak či onak, v Techlande nepanuje vôbec dobrá nálada. Sám som zvedavý, ako hra napokon dopadne.

Marek Jaroš

Mám 22 rokov a Gameware.eu je môj semestrálny projekt. A ak práve nehrám najnovšie pecky, tak ma nájdete na MatFyze kde študujem, alebo s mojou priateľkou Saši 🙂